
Praktisk information
Åbningstider
Mandag | 8 – 15 |
Tirsdag | 8 – 17 |
Onsdag | 8 – 15 |
Torsdag | 8 – 15 |
Fredag | 8 – 12 |
På sundhed.dk og Min læge app’en findes oplysninger om andre øjenlæger, som kan kontaktes ved akut øjensygdom, hvis klinikken er lukket. 1813 kan ved akut og uopsætteligt behov visitere til en akutmodtagelse eller akutklinik uden for dagtid.
På sundhed.dk og Min læge app’en findes oplysninger om ferie, kursus og ventetid på næste ikke akutte tid.
Telefontid – 33 22 42 40
Hverdage | 9 – 11 |
Der kræves ikke henvisning for at gå til øjenlægen. Undersøgelse og behandling omfattet af sygesikringen er gratis for patienter tilhørende sygesikringsgruppe 1.
Klinikken tilbyder undersøgelse for alle øjensygdomme. Klinikken foretager ikke kosmetiske operationer.
Adresse
Østergade 24B, 2.tv.
1100 København K
Fra Strøget skal man gå ind ad Pistolstræde. Hoveddøren er åben i klinikkens åbningstid. Tag trappen eller elevatoren til 2. sal.
Parkering i København K skal betales med en parkeringsapp. f.eks. EasyPark men det kan være svært at finde en plads. Det anbefales at tage Metro eller bus til Kongens Nytorv. Der er parkeringshuse i Magasin, Illum og på Gammel Mønt.
Afbud – 33 22 42 40
Hverdage | 7 -13 |
Senest dagen før det aftalte besøg
Udeblivelse
Udeblivelse kan medføre et gebyr på 250 kr. som skal betales kontant.
Vil du klage, har du oplevet en utilsigtet hændelse eller vil du søge erstatning
Hvis du ikke er tilfreds med behandlingen eller ønsker at klage, så henvend dig meget gerne til os i klinikken, per brev eller ring til os.
Utilsigtet hændelse
Hvis du ønsker at indrapportere en såkaldt ”utilsigtet hændelse”, kan det gøres på www.stps.dk. En ”utilsigtet hændelse” er enhver begivenhed, der er en følge af behandling eller ophold på et sygehus eller i en klinik og som ikke skyldes patientens sygdom og som samtidig har givet en skade eller kunne have gjort det. Det er både på forhånd kendte samt ukendte hændelser og fejl.
Klage over sundhedsvæsenet
Hvis du ønsker at klage over den behandling du har modtaget, kan det gøres på www.stps.dk.
Patienterstatningen
Hvis du mener du har fået en skade i forbindelse med behandlingen, kan du søge erstatning hos Patienterstatningen på http://pebl.dk.
Patienterstatningen behandler ikke klager, men tager udelukkende stilling til, om du har fået en skade som følge af behandlingen og derudfra, om der efter loven er grundlag for at tildele erstatning.
COVID-19
Meld afbud hvis du har symptomer på COVID-19 (feber, tør hoste, vejrtrækningsbesvær, træthed, muskelsmerter, ondt i halsen og/eller tab af smags- og lugtesans).
Mød tidligst 5 minutter før din aftalte tid.
Medbring kun nødvendige pårørende.